Aktuelt

BOB blir klimapartner

BOB styrker arbeidet med bærekraft og blir en del av Klimapartnere.

Publisert 4. september 2019

Bildet: Ole H. Kleppe, Helene Frihammer og Anna Silje O. Andersen

Ole H. Kleppe - BOB

«BOB ønsker økt systematisering. Klimapartnere har gode systemer for å måle og rapportere oppnåelse i forhold til bærekraftig drift og utvikling.»

Bruk av bærekraftige materialer i nye boliger og planlegging av deleløsninger for beboere er BOB allerede i gang med. Nå skal hele virksomheten jobbe mer bærekraftig.

-Vi ønsker økt systematisering og Klimapartnere har gode systemer for å måle og rapportere oppnåelse i forhold til bærekraftig drift og utvikling, sier Ole Kleppe, direktør for eiendomsutvikling i BOB.

BOB har allerede fokus på energieffektive løsninger og BREEAM-sertifisering av alle nybygg. Samtidig innføres en stor grad av deleløsninger for beboerne i Liaparken i Åsane. BOB samarbeider også med BKK om å få utslippsfrie byggeplasser.

-Vi synes det er fantastisk kjekt at en så stor og viktig aktør som BOB blir med i Klimapartnere Vestland. BOB viste tidlig at bruk av massivtre og delingsøkonomi er viktig, sier daglig leder Helene Frihammer.


Nærmere 40 aktører er del av Klimapartnere Vestland. Klimapartnere er partnerskap mellom virksomheter som sammen skal finne klimavennlige løsninger og sikre grønn næringsutvikling. Hver enkelt bedrift jobber med å kutte egne klimagassutslipp.

- Vi er blitt medlem i Klimapartnere for å ta del i et nettverk som har mye kompetanse på bærekraftig utvikling. Slik kan vi lære av andre og bidra med vår kompetanse, sier Anna Silje O. Andersen, direktør for kommunikasjon og kundeopplevelse i BOB.